Min kamerautrustning

Hur kul är det inte att fota, speciellt när man får till het grymma bilder?!?!
Har varit sjukt dålig på att använda min kamera, men har blivit bättre på det nu det senaste. Tänkte iaf skriva vad jag använder mig av för kamera

Nikon D3000 - Köpte den sommaren 2010. Nöjd med den, den är enkel och en bra första system. Men vill tar man mycket bilder så tror jag att man så småning om vill ha något lite mer avancerat. Men denna funkar super för mig ! Använder ojektivet som följde med, helt okej men inget speciellt. AS-F Nikkor 18-55 mm med VR (bildstabilisering).

Sen har jag även en helt grymm blixt, älskar den! Kan ta bilder i ett helt mörkt rum på saker och det kan se ut som den är tagen mitt på ljusaste dagen under sommaren, amazing!! Nissin Digital SPEEDLIGHT Di622 24~105 mm.

Mitt stativ heter Velbon C-400, enkelt men bra. Har även skyddslins till, men använder inte det särkskillt mycket eftersom bilderna blir lite mörkare, men det passar bra när man fotar bilder med mycket himmel eller hav, som det är till för.



Skev och ful bild, tyvärr. Men det är ju lite svårt att ta bild på sin kamera med kameran så det fick bli iPhonen! ;)

/Izabella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0